Rondleiding Kolonialisme en Rotterdam
6 juli 2024

Rondleiding op Zaal ‘Kolonialisme & Rotterdam’

Verken de Koloniale Geschiedenis van Rotterdam

Ontdek de sporen van kolonialisme in Rotterdam met het Keti Koti programma van het Wereldmuseum. Van straatnamen tot persoonlijke ervaringen, de impact is voelbaar in de stad en daarbuiten. Laat onze ervaren museumdocenten je leiden en verhalen delen over deze historische erfenis op wereldschaal.

Rondleiding op Zaal ‘Kolonialisme & Rotterdam’

Gedurende het Keti Koti programma kan je een tour krijgen van onze ervaren museumdocenten. Kolonialisme is nog dagelijks zichtbaar in Rotterdam. Straatnamen, de groei van de stad en het ontstaansverhaal van het Wereldmuseum zijn hier voorbeelden van. Maar het is ook voelbaar in onder andere maatschappelijke ongelijkheid, familiegeschiedenissen en persoonlijke alledaagse ervaringen. Het zijn de gevolgen van de verplaatsing van mensen: sommigen gedwongen en onder gewelddadige omstandigheden, sommigen vrijwillig. Met deze tentoonstelling wil het Wereldmuseum verhalen blijven delen over deze erfenis op wereldschaal.

Wanneer: 6 juli, 13:00 - 13:20 | 14:00 - 14:20 | 15:00 - 15:20 | 16:00 - 16:20

Waar: Tentoonstelling Kolonialisme en Rotterdam, 1e verdieping

Inschrijven: Niet nodig, je kunt meedoen als er plek is

Prijs: gratis (excl. geldig entreebewijs voor het museum)