Steptour Wereldmuseum Rotterdam
6 juli 2024

Steptour 'Koloniaal Verleden Rotterdam'

Rol in de Wereldse Connecties van Rotterdam met Stepstories

Stap in de wereld van Stepstories en ontdek meer dan 130 jaar verzamelgeschiedenis in Rotterdam. Verken de verbinding tussen deze verhalen, het koloniale verleden, en de internationale invloeden die de stad hebben gevormd. Ga op zoek naar sporen van reisdrift, handelsgeest en verzet tegen koloniaal bestuur, terwijl je Rotterdam op de step verkent. Ervaar de rijke band van de stad met de wereld.

Steptour 'Koloniaal Verleden Rotterdam'

In Stepstories maak je kennis met objecten die het verhaal vertellen van meer dan 130 jaar verzamelen: door Rotterdammers, voor Rotterdammers. Hoe zijn deze verhalen verbonden met het koloniale verleden van Rotterdam, hoe dit verbonden is met internationale geschiedenissen en hoe werkt dit door in de stad van nu? Je hoort over reisdrift, internationale betrekkingen en handelsgeest van Rotterdammers. Buiten ga je op de step op zoek naar het huis van Elie van Rijckevorsel, verzamelaar van het eerste uur. Ook ontdek je verhalen van verzet tegen het koloniale bestuur. En leer je meer over het koloniale verleden van bijvoorbeeld de ABN AMRO. Je ervaart hoe Rotterdam verbonden is met de wereld.

Wanneer: 6 juli, 13:30 - 14:10 | 14:30 - 15:10 | 15:30 - 16:10

Waar: De tour begint binnen bij de hoofdingang van het Wereldmuseum op de begane grond

Inschrijven: Niet nodig, je kunt meedoen als er plek is

Prijs: gratis (excl. geldig entreebewijs voor het museum)