WMR open monumentendag
15 september 2024

Open Monumentendag

Bezoek het Wereldmuseum Rotterdam tijdens Open Monumentendag

Het Wereldmuseum Rotterdam, gelegen in een historisch pand aan de Willemskade, opende zijn deuren in 1885 als het Museum voor Land- en Volkenkunde. Oorspronkelijk opgericht door de Rotterdamse wetenschapper dr. Elie van Rijckevorsel, begon het museum met een indrukwekkende collectie van 900 objecten uit niet-westerse culturen. Tegenwoordig omvat de collectie meer dan 83.000 objecten uit 127 verschillende culturen en is het een plek van inspiratie voor iedereen met een brede blik op de wereld.

Openingstijden:

Zaterdag 14 & zondag 15 september: 11.00 - 17.00 uur

Tentoonstellingen en activiteiten:

• Tentoonstellingen: Bezoek de exposities Kruispunt Rotterdam (3e verdieping) & Kolonialisme en Rotterdam (1e verdieping).
  • Workshop: Doe mee aan de gratis Blockprint workshop in ons Atelier (4e verdieping).
  • Let op: De kindertentoonstelling Superstraat is gesloten vanwege onderhoud, maar families met kinderen zijn van harte welkom bij de workshop.

Rondleidingen door het museum

Ontdek het verhaal achter het gebouw, de rijke historie en de omgeving van het Wereldmuseum tijdens een gratis rondleiding. Deze tours starten ieder half uur vanaf 12.00 uur. Meld je op de dag zelf aan bij de balie naast de ingang