Concept, samenstelling en realisatie | Concept, compilation and realization
Wereldmuseum Rotterdam
Concept Bigi Kayman ruimte | Concept Bigi Kayman room
Henna Goudzand Nahar
Hedy Tjin
Tentoonstellingsontwerp | Exhibition design
Koehorst in 't Veld
Grafisch ontwerp en DTP | Graphic design and DTP
Koehorst in 't Veld
Lichtontwerp | Light design
Edwin van Helden
Realisatie | Production
Brandwacht & Meijer
TARS visuele realisatie
CAPSLOC
Inrichting en objectsteunen | Installation and mounting
Atelier Elisabeth J. Kuiper
BrinkmanKuiper
Daan Frentz GEDAAN
Irinia Tsjeroenova
Kramer Conservation
Saskia Rijsdijk
Wereldmuseum Rotterdam
Vertaling | Translation
Sue McDonnell
Hedendaagse kunstenaars | Contemporary artists
Yassine Ben Abdallah
Kimberly Dias
D’Avellonne van Dijk
Desiree Hammen
Ruby Joemai
Yara Jimmink
Shelly Lapré
Benjamin Li
Nicola Lo Calzo
Suelae Robinson
Fazle Shairmahomed
Bert Teunissen
Elizar Veerman
Inhoudelijke bijdragen | Contributions
Irene Agyeman Hin en Sabrina Starke, Diaspora Wellhouse
Joan Mertodirjo
Simaõ Miguel
Tamara Nivillac
Peggy Wijntuin
Introfilm | Intro film
Wereldmuseum Rotterdam
Koehorst in 't Veld
Giorgio Oehlers
Nilton Pinheiro
Bureau Sporken
Bruikleengevers | Lenders
ABN AMRO
Allard Pierson
Amsterdam Museum
Bibliotheek Universiteit Utrecht
Boijmans Van Beuningen
Desiree Hammen
Danielson Rodrigues
Frans Doorn
François Janse van Rensburg
Museum Arnhem
Maluku monument
Marjolein van Asdonck
Miniworld Rotterdam
Museum Bronbeek
Nationaal Archief
NIOD, Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies
Rijksmuseum Amsterdam
Stadsarchief Rotterdam
Stimuleringsfonds Creatieve Industrie (zitelementen)
Universitaire Bibliotheken Leiden
Zeeuws Archief
Marjolein van Asdonck
Frans Doorn
Desiree Hammen
François Janse van Rensburg
Danielson Rodrigues
Stimuleringsfonds Creatieve Industrie (zitelementen)
Reproducties en beeldmateriaal | Reproductions
Aad Hoogendoorn
Andre van den Dool
Arend
Atlas van Stolk
Bibliotheek Rotterdam
British Archives, met dank aan Marijke van der Wal, Leiden University
Getty Images
Huib Smit
Hulton Archive
IISG | International Institute of Social History
Joris den Blaauwen
Koninklijke Verzamelingen
Museo Nacional del Virreinato, Tepotzotlán, Mexico
Museum Rotterdam
Nationaal Archief
Nederlands Fotomuseum
Nederlands Instituut voor Militaire Historie
Nationaal Archief
Nationaal Archief Curaçao
Nationaal Archief Suriname
Philip Mallis
Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed
Stadsarchief Amsterdam
Stadsarchief Rotterdam
South African Tourism
Tailors and Wearers
Udo Geisler
Wikimedia Commons
Wouter Engler
Zeeuws Archief
Inhoudelijk advies | Content-related advice
Irene Agyeman Hin
Rose Mary Allen
Louis Bracco Gartner
Carlos Gonçalves
D’Avellonne van Dijk
Loulou Drinkwaard
Gyonne Goedhoop
Francio Guadeloupe
Carl Haarnack
Saskia den Hartigh
François Janse van Rensburg
John Klein Nagelvoort
Gerhard de Kok
Mark Loderichs
Marc Lohnstein
Henna Goudzand Nahar
Wim Manuhutu
Nova Mensach
Eddie Meijer
Khalid Mourigh
Gert Oostindie
Shearey Pinas
Ruud Rakers
Gilda Rodrigues
Pauline van Roosmalen
Wim Reijnierse
Sabrina Starke
Jantje Steenhuis
Hedy Tjin
Sigmar Vriesde
Carine Zaayman
Klankbordgroep | Sounding board
Suzette Barron
Pepijn Brandon
Liane van der Linden
Alex van Stipriaan
Peggy Wijntuin
Factcheck | Fact Check
Pepijn Brandon
Met dank aan | Many thanks to
Stichting Wereldmuseum heeft getracht alle rechthebbenden van beeld- en geluidsmateriaal te achterhalen. Denkt u aanspraak te maken op onbesproken beeldrechten, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Stichting Wereldmuseum has made every effort to trace the copyright holders of all audio and visuals. If you are a copyright holder and have not been contacted, please get in touch with us.
Een groot deel van onze collectie is verzameld tijdens het kolonialisme, een periode van ongelijke machtsverhoudingen en geweld. Dat betekent dat sommige objecten, inclusief objecten in deze tentoonstelling, geroofd of onrechtmatig verkregen kunnen zijn. Het museum doet nu actief onderzoek om meer duidelijkheid te krijgen over de herkomst van de collectie. Voor meer informatie over dit onderzoek en het document ‘Teruggave van culturele objecten; principes en processen’ zie onze website.
A large part of our collections was acquired during the colonial period. This was a period characterized by grossly unequal power relations and violence. As a consequence, some of the objects we care for, including objects in this exhibition, may have been obtained through looting or in other dubious and unjust situations. The museum Is actively doing research to clarify the provenance of its collection. For more information on this research and our policy framework ‘The return of Cultural Objects: Principles and Processes', see our website.